Sarmale de post cu dovleac

Cuș-cuș este un aliment foarte gustos, sănătos, sățios și ușor de preparat. Face parte din familia pastelor făinoase, obținându-se din grâu dur, numit și semolină. Are un aspect asemănător orezului, fiind folosit în special în bucătăria din Africa de Nord, dar care a ajuns și în magazinele noastre, din România, fiind preparat cu succes de multe persoane. Poate fi consumat cu legume și carne, ca fel principal sau ca aperitiv.
Este consumat pentru îmbunătățirea sistemului cardiovascular, în prevenirea cancerului, creșterea sistemului imunitar, este un bun ajutor în pierderea în greutate, dar și pentru a îmbunătăți digestia.

Foto: Sarmale de post cu dovleac – foto cititor – Arhivă Burda România

 

Îți trebuie:
150 g cuș-cuș
100 g bureți de pădure (opintici/ghebe)
200 g dovleac dat prin răzătoare
1 ceapă
frunze de viță/varză
sare, piper
Pregătești așa:
Curățăm ceapa și o tocăm mărunt. Dovleacul îl dăm prin răzătoare. Ciupercile le opărim și le tocăm grosier.
Cuș-cuș-ul îl pregătim după instrucțiunile de pe ambalaj: turnăm apă clocotită peste el și-l lăsăm acoperit pentru 5 minute. Amestecăm toate ingredientele într-un castron și condimentam cu sare, piper și cimbru uscat.
Pregătim frunzele de varză (eu am avut murate și congelate). Pe fiecare frunză punem câte o lingură de umplutură, rulăm și strângem bine capetele, să nu iasă umplutură la fiert.
Pe fundul unei oale punem câteva crenguțe de cimbru apoi așezăm sarmalele. Adăugăm apă cât să le cuprindă și le lăsăm la fiert, la foc mediu, aproximativ o oră și jumătate.
Lăsăm sarmalele să se răcorească și le servim.

Rețetă de Monica Horoiu, Iași

Abonare newsletter

Fii la curent cu noutatile PracticInBucatarie.ro!

Add Comment

+

Abonare newsletter

Fii la curent cu noutatile PracticInBucatarie.ro!