Orez cu legume și ce trebuie să știi despre orez

orez

Pregătire: 15 minute
Coacere: 30 minute

Îți trebuie:

  • 1 ceașcă orez
  • 3 cești apă
  • 1 dovlecel potrivit
  • 2-3 ardei grași divers colorați
  • 1 ceapă

Pregătești așa: 

Călești ceapa tăiată mărunt împreună cu ardeiul tăiat feliuțe. Speli orezul, dovleceii îi tai cubulețe, și îi adaugi peste ceapă. Torni 3 cești supă fierbinte sau apă fiartă. Acoperi și pui la cuptor cam 20 minute. Potrivești  gustul de sare, piper și adaugi verdeață. Dacă mai este nevoie mai adaugi supă. Dai la cuptor, fără capac încă (Foto: Practic in bucatarie, Mihai Nicolae/ Rețetă trimisă de Victoria Cazacu, Târgu-Jiu)

Ce trebuie să știi despre orez

  • Orezul este una dintre primele cereale cultivate de om.
  • Acum 10.000 de ani, omul manca orez, aproape acelasi orez ca si cel pe care il mancam azi.
  • Orezul este un aliment sanatos cu un bun echilibru nutritiv.
  • Desi cel mai consumat este orezul alb, cele mai bune sunt orezul brun, prezul rosu si taratele de orez. Intre aceste soiuri exista diferente in ceea ce priveste numarul de calorii si structura nutritionala.
  • O cana de orez alb, preparat prin fierbere, are circa 170 de grame si aproximativ 245 de calorii.
  • O cana de orez brun are 150 de grame si 228 calorii.
  • Procentul de carbohidrati este mai mare decat cel al proteinelor.
  • O cana de orez alb gatit are 53 de grame de carbohidrati, 4 grame de proteine si este complet lipsit de grasimi.
  • Cantitatea respectiva are mai putin de un gram de fibre.
  • In aceeasi cantitate de orez brun sunt 46 grame de carbohidrati, 5 grame de proteine, 2 grame de grasimi si 4 grame de fibre. Diferentele sunt proba pentru beneficiile evidente ale orezului brun.
  • Orezul alb si cel brun nu au aceleasi valori, orezul alb pierzand prin procesare o parte din nutrienti, din pacate printre cei mai valorosi.
  • O portie de orez alb are o cincime din necesarul zilnic de niacina (vitamina B3) si un sfert din acidul folic necesar zilnic unui adult, in timp ce in orezul brun se afla in plus fata de cel alb, un sfert din necesarul zilnic de magneziu si circa 10% din necesarul zilnic de cupru, fier si vitamine din complexul B.

Citeste si:

 

Abonare newsletter

Fii la curent cu noutatile PracticInBucatarie.ro!

Add Comment

+

Abonare newsletter

Fii la curent cu noutatile PracticInBucatarie.ro!