Ciulama de hribi. De mâncat cu mămăligă

ciulama de hribi

Îți trebuie:
400 g hribi
2 căței de usturoi
1 ceapă
200 ml smântână
sare
piper
3-4 lg ulei

Pregătești așa:
Într-o oală pui apă cu sare, o dai în clocot și pui la opărit hribii cu doi căței de usturoi și lași la fiert 5 minute. (Cățeii de usturoi se pun pentru a verifica dacă sunt comestibile ciupercile; dacă se înverzeau cățeii de usturoi, ciupercile nu ar fi fost comestibile).
Încingi uleiul într-o tigaie și adaugi ceapa tocată mărunt și usturoiul pisat. Lași până se înmoaie ceapa și adaugi hribii tăiați felii și lași să se calească câteva minute împreună.
Adaugi smântâna, potrivești la gust de sare și piper și mai lași la foc mic încă 2-3 minute.
Servești ciulamaua cu mămăliguță.

Rețetă de Oana Plăcintă, Suceava/ Foto: Ciulama de hribi – foto cititor – Arhivă Burda România

Ce trebuie să stii despre mămăliga

Dispreţuită pe nedrept şi considerată cândva hrana săracilor, tradiţionala mămăligă conţine substanţe foarte importante pentru funcţionarea optimă a organismului. Boabele de porumb, din care este obținut mălaiul de mămăligă, sunt bogate în acizi graşi nesaturaţi, conţin amidon, vitamine din complexul B, vitaminele E şi K, fier, fosfor, magneziu, zinc, potasiu şi fibre. Chiar dacă prin fierbere se pierde o parte din substanţele nutritive, peste 60% dintre ele se păstrează.

S-a observat că, la populaţiile care consumă zilnic terci de mălai, bolile de ficat sunt de zece ori mai rare decât în rândul celor care n-o consumă. Apoi, mămăliga creşte secreţia şi evacuarea bilei, fiindu-le indicată celor care suferă de colecistită, dischinezie biliară sau dispepsie.

Potrivit studiilor de specialitate, în cazul persoanelor care consumă frecvent mămăligă, anumite probleme generate de hipotiroidism, precum îngrăşarea, somnolenţa, lentoarea fizică şi mentală, sunt considerabil reduse.

Mămăliga este recomandată şi în curele de slăbire, mai ales că are doar jumătate din caloriile conținute de aceeaşi cantitate de pâine. În plus, duce rapid la instalarea senzației de sațietate. Pe lângă înlocuirea pâinii cu mămăligă, pentru a scădea în greutate, mai trebuie respectate câteva reguli: nu mai mult de 100 de grame de mămăligă la o masă, adică trei linguri, dacă este moale, sau trei felii subțiri, dacă este densă. Și nu o combina cu brânză sau carne grasă, smântână, ouă ochiuri, dulceață!

 

Citeste si:

Add Comment