Vită cu morcovi în sos de bere

Foto: Mihai Nicolae

Vită cu morcovi în sos de bere

Rețetă de Sorin-Simion Deușan, com. Luna de Jos, jud. Cluj

Preț: 29 lei-6 porții

Pregătire: 45 minute

Fierbere: 60 minute

Îți trebuie: 2 linguri ulei de măsline, 6 bucăți mușchi de vită, 4 cepe, 4 căței de usturoi pisați, sare, piper, 4 linguri frunze tocate de salvie, 2 linguri pastă de tomate, 2 linguri făină, 500 ml bere neagră, 500 g morcovi noi

Pregătești așa: Încălzești uleiul într-o tigaie. Condimentezi carnea cu sare și piper. Rumenești carnea la foc iute, pe toate părțile și ții preparatul la cald. Pui în tigaie ceapa tocată, usturoiul și verdețurile și condimentezi. Când s-a înmuiat ceapa, adaugi pasta de tomate și făina și amesteci pentru a nu se forma cocoloașe, apoi torni berea, amestecând. Pui în vas și carnea cu sosul pe care l-a lăsat, acoperi și fierbi la foc mic, cel puțin 45 de minute. Cu 15 minute înainte de a fi gata, adaugi morcovii întregi, curățați. Înainte de servire, mai condimentezi, dacă mai este necesar. Servești carnea cu sosul și bucăți de morcovi. Culoarea închisă a sosului este dată de berea neagră. Carnea capătă o frăgezime de la bere și o aromă aparte.

Ce nu stiai despre carnea de vită

  • Carnea de vită este o sursă indicat de fier. De aceea, este important să avem o alimentaţie diversificată în care să fie inclusă şi carnea.
  • De asemenea, carnea de vită are un conţinut bogat în vitamina B care ajută la formarea celulelor roşii,  Zn şi Mg – necesare pentru susţinerea tuturor proceselor metabolice din organism şi creşterea imunităţii, acid linoleic conjugat (CLA) – este un acid gras esenţial găsindu-se în cantităţi mult mai mari în carne decât în alte alimente.
  • Spre deosebire de fierul din legume pe care corpul nu îl poate absorbi, fierul din carnea de vită se absoarbe foarte bine. Tocmai din această cauză persoanelor anemice sau femeilor în perioada menstruaţiei li se recomandă consumul de carne roşie.
  • Fierul se absoarbe mai bine în prezenţa vitaminei C, astfel asocierea cărnii de vită cu o salată de pătrunjel sau cu varză de Bruxelles poate fi o alegere foarte sănătoasă şi dietetică. Pentru a-şi păstra principiile nutritive se recomandă prepararea la grătar, cuptor sau prin fierbere.
  • Este ideal să consumi carne de vită o dată de maximum două ori pe săptămână, nu mai des.

Citeste si:

Add Comment