Budincă de legume cu carne

2 porții
Pregătire: 20 minute
Fierbere: 50 minute
Coacere: 25 minute

Îți trebuie:

  •  300 g carne vită
  •  3-4 morcovi
  •  1/2 țelină potrivită
  •  250 g cartofi
  •  2 cepe
  • 1 dovlecel
  •  3-4 roșii
  •  2-3 ardei grași
  •  3 ouă
  •  1 lingură smântână
  •  100 g cașcaval ras sau brânză

Pregătești așa: 

Pui la fiert carnea de vită, spumezi, ada-ugi morcovii și țelina și apoi cartofii. După fierbere, le tai mărunt. Separat călești ceapa împreună cu dovlecelul cubulețe, roșiile și ardeii grași tăiați mărunt. Amesteci toate ingredientele și le torni într-un vas, uns cu ulei și tapetat cu pesmet. Dai la cuptor. Când e aproape gata, scoți din cuptor și pui deasupra un amestec făcut din ouă, 1 lingură smântână și puțin cașcaval ras. Poftă bună! (Rețetă trimisă de Mirela Bira, Oradea/ Foto: Practic in bucatarie, Mihai Nicolae)

Cât de bună este combinația carne și legume?

  • Combinația dintre carne și legume este una general valabilă. Contează în mod esențial ce fel de carne asociezi cu legume, și ce fel de legume folosești.
  • Combinaţia clasică nesănătoasă este cea dintre proteine şi făinoase.
  • De asemenea, nici combinarea proteinelor între ele nu este sănătoasă din cauza diferenţei de timp necesar digestiei fiecarui tip de proteină, de exemplu: brânză cu carne, cașcaval cu carne.
  • Nu se vor consuma la aceeași masă carnea roșie sau albă, peştele sau preparatele compozite (rulade, mezeluri, pateuri) cu brânzeturile.
  • De asemenea, nu se asociază proteinele din carne cu lapte, pentru că aciditatea sucului gastric în combinație cu proteina din lapte (cazeina) duce la precipitarea acesteia, a cazeinei, și se formează practic un înveliș izolator pe bucățile de carne, acestea nemaifiind digerate optim.
  • O altă combinație nesănătoasă: grăsimi şi alimente grase împreună cu alimente proteice. Deci grăsimi (ulei, unt, untura) în combinație cu carne, ouă şi brânză.
  • Printre combinațiile nesănătoase avem și alimente care conțin proteine de origine animală cu alimente amidonoase şi am să dau exemplul clasic: carnea cu cartofi (prăjiți, copți, piure etc.).
  • De asemenea, un alt exemplu de combinaţie neindicată ar fi carnea cu garnitură din paste făinoase sau carnea cu pâine.

Combinații sănătoase:

  • Carne și legume verzi
  • Carne și salată
  • Paste și sos de rosii cu brânză
  • Lapte cu cereale integrale;
  • Pește cu legume cu amidon;
  • Legume cu amidon și legume verzi
  • Fructe și cereale integrale;
  • Fructe și iaurt

Citeste si:

 

Add Comment