Trucuri pentru o mâncare delicioasă, sănătoasă și ușor de preparat

„Omul trebuie să mănânce pentru a trăi, nu să trăiască pentru a mânca.„ (Benjamin Franklin)

Da, ne place să mâncăm. Ideal ar fi să conteze calitatea și nu cantitatea. Din nefericire ajungem să consumăm alimente mai puțin sănătoase. Acest lucru se întâmplă deoarece mâncarea provoacă dependență. Se pare că nu stomacul, ci creierul este cel care gestionează ceea ce ține de apetit. Intrăm în contact cu aromele prin intermediul mugurilor gustativi de pe limbă, dar și cu ajutorul nasului. Informația preluată de nervi, este transmisă la nivelul cerebral. Creierul prelucrează informația și o transmite tubului digestiv, care trebuie să producă enzimele necesare digestiei.
Întotdeauna trebuie să ținem cont de ceea ce ne spune corpul. Simți că ai mâncat mult? Oprește-te! Că ai mâncat cam mult dulce? Las-o mai moale pe moment cu dulciurile. Corpul ne transmite astfel de semnale, pe care trebuie doar să le ascultăm.

Foto: Mâncare sănătoasă – Arhivă Burda România

Mai trebuie să ținem cont și de starea noastră emoțională. Nu e indicat să mănânci când ești furios sau având emoții negative. Dacă ești stresat încearcă să te liniștești puțin, făcând câteva respirații ample, ori ieși la o scurtă plimbare înainte de masă, sau fă ceva ce te binedispune. Pe cât posibil consumați cât mai multe legume, fie folosite în preparate ușoare cu legume (tocăniță cu legume, ghiveci, legume la grătar), fie consumate proaspete în diferite salate. Aflându-ne în luna mai, în piețe au apărut o mulțime de legume și fructe specifice acestei perioade. Trebuie doar să găsim rețetele la care să le folosim. Dacă citiți acest articol vă este foarte ușor le găsiți, avem o multitudine de rețete care vă vor folosi. (www. practicinbucatarie.ro).

 

Pentru o mâncare gustoasă, aspectuoasă, dar și ușor de preparat, vă prezint mai jos câteva trucuri de care este bine să țineți seama.

– Mâncarea va fi mai gustoasă dacă o veți fierbe la foc mic un timp mai îndelungat.
– Sarmalele vor fi mai gustoase dacă amestecul va sta gata pregătit în frigider câteva ore.
– Legumele proaspete, în special cele verzi, își păstrează culoarea dacă sunt puse la fiert la foc iute și în apă multă în clocot cu puțină sare.

Foto: Conopidă – Arhivă Burda România

– Conopida va avea un aspect deosebit dacă veți adăuga un pahar cu lapte în apa în care aceasta fierbe.
– Fierberea înăbușită a legumelor crude sau fierte parțial, se face în sucul propriu lăsat de acestea cu adaos de grăsime, la foc mic sau în cuptor dat la minim 10-15 minute.

Foto: Pătrunjel – Arhivă Burda România

– Legumele uscate se pun la fiert în apă rece fără sare, aceasta adăugând-se la urmă. Fasolea uscată dacă a fost ținută înainte în apă la înmuiat, după primul clocot se scurge apa și se pune la fiert cu apă caldă.
– Salata, spanacul, ștevia, pătrunjelul, mărarul, pot fi împrospătate prin ținere în apă rece sau sub jet de apă rece 5-10 minute.

Foto: Lobodă roșie – Arhivă Burda România

– Preparatele din legume vor fi mai gustoase și mai sățioase dacă, atunci când se servesc la masă, li se adaugă unt proaspăt, smântână, brânză rasă sau ouă.
– Pentru sosuri, când sunt pregătite cu făină trebuie mai întâi călită într-o tigaie cu fundul gros (ca să nu ardă) fără grăsime, se dizolvă după călire în puțină supă, lapte călduț și se toarnă în mâncare spre sfârșit.

Foto: Spanac – Arhivă Burda România

– La orice supă de legume sau de carne se poate pune la fiert o legătură de zarzavat compus din: crenguțe de pătrunjel, de țelină, de ceapă verde, cotor de varză. Înainte de a fi servită sau dreasă se scoate legătura.
– Supa sau ciorba se dreg cu gălbenuș de ou și cu smântână după ce vasul a fost dat jos de pe foc și a fost lăsat 15 minute să se mai răcească puțin.

Add Comment