Monodieta, o soluție pentru a slăbi după Sărbători

Monodieta

În decembrie ai mâncat mult și de toate, iar acum cântarul arată că te-ai îngrășat câteva kilograme. Dacă vrei să scapi rapid de ele, soluția poate fi o monodietă.

Bunătățile de pe masa de sărbători sunt un adevărat răsfăț pentru simțuri, dar au cel puțin două mari neajunsuri: sunt greu de digerat și bogate în calorii. Iar excesele, oricare ar fi ele, lasă întotdeauna urme, așa că pe mulți dintre noi începutul de an îi prinde lipsiți de vlagă, cu ficatul obosit și surplus de kilograme. După cum spune și numele, monodieta presupune să consumi un singur aliment o anumită perioadă, de obicei una până la trei zile. Este o modalitate simplă și la îndemână de a ajuta ficatul să-și refacă forțele, dar și de a scăpa de 2-3 kg. Iată cinci monodiete diferite. Alege-o pe cea care crezi că ți se potrivește mai bine.

Monodieta cu mere

Aliment-medicament cunoscut din Antichitate, mărul descongestionează ficatul, are proprietăți diuretice, depurative, ușor laxative, este energizant și revigorant. Este unul dintre fructele cele mai bogate în vitamine (B1, PP, C) și minerale (potasiu, calciu, fosfor, fier, magneziu). Cura cu mere este agreabilă și simplă, merele fiind la îndemână pe tot parcursul anului.

În meniu. Poți urma monodieta cu mere între 3 și maximum 7 zile, perioadă în care mănânci doar mere, crude și coapte, între 1,5 și 3 kg pe zi. La fiecare masă, inclusiv la gustări, vei mânca 2-3 mere. Peste merele coapte în cuptor, fără zahăr, poți presăra scorțișoară, vanilie, cardamom, anason. Bea suficiente lichide, dar numai apă și ceai neîndulcit.

Calorii. Un măr mare are în jur de 95 cal (100 g de mere au 52 cal).

Citește și: Broccoli, cavalerul verde din lumea cruciferelor

Monodieta cu orez

Dacă ești o persoană mai nervoasă din fire, activă, dar te simți lipsită de vitalitate, ți s-ar potrivi monodieta cu orez. În schimb, evită această dietă dacă ai un intestin sensibil. Orezul brun este o sursă bună de magneziu și fibre și este sățios.

În meniu. Dacă vrei să slăbești mai mult de 4 kg, poți urma dieta 10-14 zile. În acest răstimp, mănânci doar orez brun fiert, cu legume după preferință (dovlecei, morcovi, broccoli, spanac, fasole verde), plus un fruct de sezon (măr, ananas, portocală, grepfrut, kiwi) la fiecare masă. Condimentează orezul cu porții generoase de cimbru, busuioc, pătrunjel, după gust. Nu folosi grăsimi (unt, ulei) și nici sosuri.

Calorii. 100 g de orez brun fiert au 110 cal.

Monodieta cu dovleac

Dovleacul are trei mari avantaje care îl transformă într-un aliat prețios al siluetei: are puține calorii, potolește foamea grație fibrelor și conține vitamina T (carnitină), care accelerează metabolismul, ajutând la arderea grăsimilor. Mai mult, această legumă dolofană este o comoară de vitamina A, nutrient antiaging ce contribuie la procesul de înnoire a celulelor, menține elasticitatea pielii și ne oferă, în același timp, porții generoase de luteină și betacaroten, recunoscute pentru rolul important pe care îl joacă în sănătatea ochilor.

În meniu. Poți consuma dovleacul copt la cuptor, fiert la aburi, sub formă de supă (în care poți adăuga alte legume), sub formă de piure.

Calorii. O porție de 100 g de dovleac îți oferă doar 25 cal.

Monodieta cu banană

Hrănitoare și bogată în vitamine și minerale, banana este alimentul ideal pentru o cură de slăbire. Este o sursă excelentă de vitamina B6, fibre, magneziu, potasiu, dar conține și vitamina C, zinc și seleniu, elemente care participă la întărirea sistemului imunitar, reduc riscul de hipertensiune
și combat stresul. În plus, este ușor digerabilă și energizantă.

În meniu. Dieta cu banană poate fi urmată de la două zile la o săptămână, timp în care mănânci doar banane și, desigur, bei cel puțin 1,5 litri de apă pe zi. O altă variantă a dietei este să mănânci banane doar la două mese din zi, de pildă la micul dejun și cină, iar prânzul să fie alcătuit din
alimente ușoare, precum legume, orez brun, salate, pește, supă de legume, piept de pui la grătar.

Calorii. O banană mare are în jur de 100 calorii.

Citește și: Cum să slăbești sănătos fără dietă

Monodieta cu supă de legume

E perfectă pentru sezonul rece, dar și pentru o cură de slăbire, fiindcă te încălzește, te satură și oferă o sumedenie de vitamine și minerale. O cură scurtă de 1-2 zile cu supă de legume este excelentă și în stări febrile și de boală, fiindcă favorizează detoxificarea profundă, dar blândă a organismului. Dieta cu supă este ușor de pus în practică: gătești o oală de ciorbă și îți ajunge pentru toată perioada de dietă.

În meniu. Timp de 3-5 zile, mănâncă numai supă de legume, cât de multă dorești. Prepară supa sau ciorba doar cu legume, la alegere: praz, morcovi, țelină, cartofi, varză, ceapă, fasole verde, dovlecei. Atenție, nu folosi deloc grăsime (unt, ulei, smântână) și nici carne. Condimentează supa cu ce mirodenii dorești. Dacă vrei, poți repeta dieta săptămânal, timp de câte 1-3 zile.

Calorii. Un bol de supă are în jur de 100-150 cal.

De reținut!

Nu urma o monodietă dacă ai diabet sau o altă afecțiune cronică, suferi de tulburări intestinale ori urmezi un tratament medicamentos.

O dietă care include un singur aliment te expune carențelor de proteine, vitamine și minerale, așa că e cel mai bine s-o urmezi doar câteva zile. Dar, dacă vrei, poți repeta monodieta câte 2-3 zile în fiecare săptămână, până ajungi la greutatea dorită.

O variantă mai ușoară a monodietei este să înlocuiești doar 1-2 mese din zi cu alimentul pe care l-ai ales: dovleac, mere, orez.

 

 

Text: Angelica Cîlțan

Foto: iStock

Abonare newsletter

Fii la curent cu noutatile PracticInBucatarie.ro!

Add Comment

+

Abonare newsletter

Fii la curent cu noutatile PracticInBucatarie.ro!