Hrană pentru creier sănătos. Ce să consumăm și ce să evităm

creier sanatos

Așa cum pentru corp nu orice mâncăm este binefăcător, nici creierului, de la care avem mari așteptări, nu-i este indiferent ce-i oferim ca hrană. Vrei să ai o minte brici? Pune la dispoziţia creierului „combustibilul“ de care are nevoie pentru o bună funcţionare.

Nu e vorba de alimente speciale, care să se „urce“ direct la cap, ci de hrana de zi cu zi care să-i asigure necesarul de glucoză, de proteine, de acizi grași, toată gama de vitamine și minerale. Și ţine seama de faptul că e cam mofturos, le vrea doar din cele mai bune surse!

Zahărul, sabie cu două tăișuri

Te-ai răsfăţat cu „ceva dulce“ și te-ai mai înviorat, mintea ţi s-a mai limpezit. Așa o fi, doar că nu va dura prea mult. Dacă dorești să-i oferi creierului energie, alege zaharuri sănătoase, adică nu dulciuri, ci carbohidraţi buni, cum sunt cei din orez, paste sau cereale integrale.

Citește și: 17 lucruri pe care nu le știai despre avocado

Grăsimile în exces, un serios obstacol

Știai că prea multe grăsimi atentează nu doar la siluetă, ci și la o satisfăcătoare activitate cerebrală? Asta nu înseamnă să le excluzi complet, fiindcă, pentru a funcţiona, creierul are nevoie și de grăsime. La loc de frunte se situează acizii grași esenţiali omega 3 (pe care îi poţi procura din pește, nuci, ulei de măsline sau dintr-un supliment), implicaţi în menţinerea funcţiei cognitive.

Proteinele, stimulent pentru o gândire limpede

Proteinele nu sunt mai puţin importante decât carbohidraţii. Datorită lor se produc adrenalina și dopamina, hormoni care, stimulând creierul, grăbesc toate reacţiile, inclusiv procesele gândirii. Le găsești în carne slabă, pește, soia etc.

Ghiftuirea, grea povară!

Se întâmplă să cedezi tentaţiei unei mese copioase. Organismul, mobilizat de urgenţă, își va îndrepta toate forţele spre aparatul digestiv, unde îl așteaptă o muncă serioasă, pentru creier rămânându-i nu foarte multe resurse. De unde și senzaţia de moleșeală, secondată de o activitate intelectuală ce va lăsa de dorit în următoarele câteva ore.

Citește și: Învață să reduci risipa alimentară pentru a salva planeta și… portofelul

Micul dejun, esenţial

N-ai timp și nici nu prea ţi-e foame dimineaţa, așa că sari peste micul dejun? Schimbă obiceiul! Hrana îţi furnizează energia necesară funcţionării optime a neuronilor. Un mic dejun echilibrat va crește nivelul atenţiei și îţi va îmbunătăţi considerabil capacitatea de concentrare pe tot parcursul zilei.

 

Text: Olga Sveduneac

Sursă foto: iStock

Abonare newsletter

Fii la curent cu noutatile PracticInBucatarie.ro!

Add Comment

+

Abonare newsletter

Fii la curent cu noutatile PracticInBucatarie.ro!