Alimente pentru un sistem imunitar puternic

sistem imunitar

În această perioadă, cel mai bun lucru de făcut pentru sănătate este să ne menținem corpul, sufletul și spiritul în formă. Astfel, vom avea o imunitate excelentă. Dar care este cea mai potrivită hrană pentru un sistem imunitar puternic?

Specialiștii au identificat cinci factori-cheie în alimentație care dau energie și întăresc sistemul imunitar. Este vorba despre vegetale, carbohidrați lenți, proteine, grăsimi bune și antioxidanți. De ce sunt așa de importanți? Hai să vedem!

Puterea vegetalelor

Baza bucătăriei pline de energie este reprezentată de legume nutritive. Ele sunt bogate în vitamine și în substanțe balast. Mențin celulele sănătoase, combat radicalii liberi, încetinesc procesul de îmbătrânire și reduc inflamațiile.

Carbohidrați lenți

Este vorba de carbohidrați complecși cu multe substanțe balast. Se găsesc în produse din făină integrală, leguminoase și legume. Avem nevoie de acești carbohidrați pentru că neutralizează toxinele, stimulează bacteriile bune din intestin, scad riscul bolilor de inimă și mențin constantă glicemia.

Citește și: Dieta fără gluten, de la necesitate la tendință

Impuls proteic

Proteinele se găsesc în carne și pește, dar și mai bune sunt cele din plante. Ele reprezintă cărămizile corpului și avem nevoie de proteine pentru a înnoi părul, pielea, a întări oasele și musculatura, dar și pentru a produce enzime și hormoni. Proteinele ne satură pe termen lung. Mai mult, metabolizarea lor consumă 25% din caloriile ingerate.

Grăsimi bune

Este vorba de acizi grași nesaturați, mai ales omega 3, care se găsesc în pește, alge, nuci, semințe de in și chia. Sunt antiinflamatoare, combat bolile și amână îmbătrânirea.

salata cu avocado si seminte

Antioxidanți

Este vorba despre vitaminele A (morcovi, ardei) și E (avocado, ouă) și de oligoelemente precum zincul, seleniul, fierul (leguminoase, nuci). Antioxidanții protejează celulele luptând contra radicalilor liberi, sunt antiinflamatori și încetinesc îmbătrânirea.

10 reţete pentru o imunitate de invidiat

Bile de müsli cu fructe

Pastă de ovăz: mango deshidratat, fulgi de ovăz, semințe de quinoa, miere, suc de portocale. Se amestecă și se modelează bile de mărime medie.

Pastă de turmeric: ghimbir, turmeric, piper, scorțișoară, suc de portocale, miere, fructe de pădure. Se amestecă și se obține o pastă delicioasă ce se consumă împreună cu bilele.

Porridge cu caise și rubarbă

Se prepară un porridge (un terci) de ovăz după dorință, cu apă sau lapte. Rubarba și caisele se fierb până se înmoaie ușor. Terciul se ser vește cu căpșune proaspete.

Citește și: 10 fructe și legume cu un conținut mare de vitamina C

Omletă cu verdețuri + tartine cu avocado

Ouăle se bat, se adaugă mărar, leuștean și alte verdețuri și se prepară o omletă. Avocado se pasează, se stropește cu zeamă de lămâie, se adaugă brânză de vaci și se amestecă. Pasta se întinde pe pâine crisp și se servește cu omleta.

Vafe de hrișcă, salată de varză murată și somon

Vafele se prepară acasă, din făină de hrișcă, făină integrală, un ou și lapte. Sau se cumpără din magazine bio. Varza murată se taie, se adaugă ceapă verde, fenicul și ridichi. Somonul se prepară rapid la tigaie, cu puțin ulei.

Orez cu broccoli și curry + friptură de vită

Într-o tigaie se călesc ceapă și usturoi, ardei și broccoli și se adaugă curry. Se adaugă orezul deja fiert. Carnea de vită se condimentează cu nucșoară, piper, sare și se frige pe ambele părți la foc puternic.

paste cu ton si dovlecei

Paste cu dovlecei și ton

Dovleceii și feniculul se taie fâșii subțiri și se pun la cuptor, pe hârtie de copt, la foc mic, 20 de minute. Spaghetele se fierb al dente, apoi se combină cu fâșiile de legume. Se pun într-o tigaie pe foc, cu puțin ulei și usturoi, iar la final se adaugă tonul din conservă.

Salată de pui cu morcovi, sparanghel și fasole boabe

Fasolea se fierbe bine. Sparanghelul și morcovii se prepară la cuptor, la foc mic, 15 minute. Puiul marinat se face la grătar, apoi toate ingredientele se amestecă în farfurie.

Shake de afine și tofu

Se amestecă în blender afine, praf de cardamom, zahăr de cocos și tofu moale. Este un mod minunat de a începe ziua.

Suc de sfeclă roșie și ananas

Ananasul se decojește și se taie cubulețe. Sfecla roșie se curăță de coajă, iar la fel morcovii. Se pasează totul la blender, cu puțină zeamă de limetă și piper.

Suc de ghimbir, morcovi și turmeric

Ghimbirul și turmericul se spală și se taie bucăți, cu tot cu coajă. Morcovii se curăță de coajă. Se pasează toate ingredientele la blender. O porție constă în 30 ml de suc și o linguriță de ulei de cânepă. Sucul se păstrează la frigider 1-2 zile.

 

 

Text: Dana Verescu

Foto: iStock

Abonare newsletter

Fii la curent cu noutatile PracticInBucatarie.ro!

Add Comment

+

Abonare newsletter

Fii la curent cu noutatile PracticInBucatarie.ro!