5 semne care indică un consum prea ridicat de zahăr

zahar

Creierul iubește gustul dulce. Iar zahărul este una dintre cele mai periculoase adicţii ale omului modern. Zahărul înseamnă energie, iar organismul are nevoie de ea din plin pentru a funcţiona cum trebuie. Dar, pentru că așa e viaţa, în cantităţi prea mari, zahărul poate deveni extrem de periculos, cauzând nu doar acumularea de kilograme, ci și afecţiuni cardiovasculare, probleme de digestie și multe alte neajunsuri.

Dacă vrei să știi cât de bine stai cu consumul de dulce, fii cu băgare de seamă la următoarele semne:

Te simţi fără vlagă de-a lungul zilei

După ce produce o creștere bruscă a nivelului de insulină, scăderea acestuia este la fel de bruscă. Nutriţioniștii spun că, atâta vreme cât nivelul de zahăr din sânge e constant, la fel va fi și cel al energiei. Suișurile și coborâșurile nu fac bine, ba, mai mult, ne lasă vlăguiţi și lipsiţi de forţă. Paradoxal, cu cât consumi mai mult zahăr, cu atât vei simţi nevoia să mănânci și mai mult.

Pielea ta suferă

Ccoșurile sau rozaceea pot fi semne că din alimentaţia ta fac partea prea multe preparate cu conţinut ridicat de zahăr. Am stabilit că alimentele prea dulci stimulează producerea de insulină în exces, iar acest hormon e vinovat de apariţia unor procese inflamatorii care se manifestă și la nivelul pielii.

Citește și: Cât de sănătos este zahărul brun față de cel alb? 

Te-ai îngrășat

Excesul de zahăr înseamnă calorii în număr mai mare. De aici, pericolul apariţiei kilogramelor în plus, alături de efectele lor nefaste: diabet, îngreunarea activităţii inimii.

Ai des gaze intestinale

Sunt multe alimente care cauzează balonare. Cei care au intoleranţă la lactoză trec prin astfel de probleme dacă beau lapte, iar anumite persoane suferă când consumă fibre sau proteine în exces. Zahărul intră și el în categoria aceasta și, dacă nu este absorbit corespunzător în intestinul subţire, va reuși să ajungă în intestinul gros, unde acţionează precum o bacterie care produce gaze.

Te dor articulaţiile

Inflamaţiile provocate în organism de excesul de zahăr pot favoriza, pe termen lung, artrita ori alte afecţiuni care provoacă dureri articulare.

Atenție! Zahărul nu înseamnă doar bobiţele cristaline pe care le adăugăm în cafea, ceai și prăjituri. El se găsește în multe alimente, de la cerealele pentru micul dejun și batoanele proteice la oțet balsamic și ketchup. Verifică cu atenție eticheta produselor!

Știai că… ?

Un român consumă în jur de 30 kg de zahăr pe an, spre deosebire de media europeană, care se situează în jurul cifrei de 16 kg/persoană.

Citește și: Cu ce înlocuiești zahărul și grăsimile pentru o alimentație mai sănătoasă

 

 

Text: Georgiana Dobrescu

Sursă foto: iStock

Abonare newsletter

Fii la curent cu noutatile PracticInBucatarie.ro!

Add Comment

+

Abonare newsletter

Fii la curent cu noutatile PracticInBucatarie.ro!