5 coji de fructe și legume pe care e bine să le consumi

coji de fructe

Multe coji de fructe și legume sunt foarte bogate în nutrienţi. Află pe care n-ar trebui să le arunci și cum te poţi bucura de beneficiile lor.

Ne-am obișnuit să decojim fructele și legumele înainte de a le consuma, fără a ne gândi că în felul acesta ne privăm organismul de nutrienţi preţioși, care nu se găsesc și în miezul acestora.

Coaja de măr

E demonstrat că substanţele active cele mai importante din punct de vedere biologic se găsesc chiar în coaja merelor. De exemplu, aceasta conţine o cantitate dublă de vitamina C faţă de pulpa fructului. Apoi, consumate cu tot cu coajă, merele sunt ușor laxative și absorbante ale toxinelor la nivelul intestinului. Așadar, spală merele bine și mănâncă-le cu tot cu coajă și seminţe (acestea conţin iod).

Leac împotriva insomniei

Cojile de măr te pot ajuta când ai probleme cu somnul. Toarnă peste două linguriţe cu coji de mere uscate și mărunţite o cană cu apă fierbinte. Lasă-le la infuzat zece minute. Consumă licoarea seara, înainte de culcare, cu puţină miere.

Citește și: Alimente modificate genetic: ce sunt de fapt și chiar ar trebui să le evităm?

Coaja de portocală

Folosim des coajă de lămâie pentru aroma pe care o conferă unor preparate culinare, fără a ne gândi că, de fapt, ea ne aduce un plus de sănătate, iar la fel, coaja altor citrice. Potrivit unui studiu, o substanţă din coaja de portocală poate contribui la scăderea nivelului de cholesterol din sânge. Poţi prepara un ceai delicios și sănătos din coji de portocale uscate și mărunţite, pe care le adaugi într-o cană cu apă fiartă – după 15 minute, strecori și îndulcești cu miere.

Precauţie: folosește doar fructe bio, a căror coajă nu este tratată cu pesticide (pe unele scrie clar că nu sunt recomandate consumului și trebuie ocolite).

Coaja de banană

Coaja de banană, unul dintre cele mai îndrăgite fructe din lume, are efect benefic asupra organismului. Cercetătorii taiwanezi au descoperit că nu doar miezul de banană, ci și coaja acesteia este bogată în serotonină – unul din așa-numiţii hormoni ai fericirii. În plus, conţine luteină, esenţială pentru sănătatea ochilor, potasiu, magneziu, vitaminele B6 și B12. Fibrele pe care le conţine sunt de ajutor în digestie.

Cum o consumi

Pe lângă utilizările externe (coaja de banană e un bun tratament pentru piele), ca să beneficiezi de calităţile ei cel mai simplu e să prepari smoothie-uri în care să pui banana cu tot cu coajă, îndepărtând doar capetele. O poţi consuma și preparată la cuptor. Atenţie, spală foarte bine coaja înainte de consum, în soluţie de apă cu oţet ori cu bicarbonat de sodiu!

Citește și: Smoothie bicolor cu banane

Coaja de cartof

Dacă, din punct de vedere alimentar, cel mai apreciat este miezul de cartofi, sub aspect terapeutic, cea mai valoroasă este coaja – pe care de obicei o aruncăm –, întrucât conţine flavonoide, cu acţiune antioxidantă și antitumorală, vitamine din grupul B, fibre, compuși fenolici ce contribuie la reglarea activităţii cardiace. Așa se explică de ce li se recomandă să consume cât mai des cartofi fierţi sau copţi în coajă celor care suferă de hipertensiune arterială sau tulburări de ritm cardiac.

Decoct tămăduitor

Acest preparat are proprietăţi antireumatice, antiinflamatoare, remineralizante. Spală foarte bine trei cartofi de mărime medie în apă caldă, îndepărtează impurităţile cu ajutorul unui burete, taie coaja cu cuţitul și pune-o să fiarbă într-un vas cu apă 5-10 minute. După ce se răcește, strecoară și bea.

Coaja de dovleac

Un alt aliment de la care se poate consuma de la coajă până la seminţe, nu doar gustosul miez pe care îl adorăm. Cât privește coaja, aceasta e foarte bogată în zinc, foarte util sănătăţii pielii și unghiilor, și în betacaroten, substanţă ce protejează inima și întregul organism. O poţi consuma în diverse preparate, inclusiv atunci când faci dovleac copt, fiindcă prin gătire se înmoaie.

 

 

 

Text: Olga Sveduneac

Sursă foto: iStock

Abonare newsletter

Fii la curent cu noutatile PracticInBucatarie.ro!

Add Comment

+

Abonare newsletter

Fii la curent cu noutatile PracticInBucatarie.ro!