Criza și stresul dăunează grav danturii. Ce soluții avem?

Unii dintre noi suntem în izolare de foarte multe zile: ne uităm la TV, mai răsfoim un Facebook să vedem ce fac vecinii, ne îngrozim din ce în ce mai mult de veștile de la TV, primim pe Whats App mesaje alarmiste și știri care ne îngrozesc și mai mult.
STOOOOP! E timpul să ieșim din acest cerc vicios de spaimă, spaimă și iar spaimă! E timpul să facem un pas în lături și să spargem fluxul de hormoni de stres care ne inundă organismul zi de zi, clipă de clipă. Pentru că PUTEM.

Foto: dr. Lorelei Nassar


„În mare, psihoneuroimunologia spune că ne îmbolnăvim din cauza stresului“ punctează chirurgul implantolog Lorelei Nassar, „Puțini dintre noi știm că stresul poate fi cel din afară – exogen sau cel generat în interior, endogen!”, subliniază ea.
Cu alte cuvinte, același stres care ne influențează corpul și ne îmbolnăvește, indiferent că vine din lumea înconjurătoare, din afara corpului nostru sau DIN INTERIORUL CORPULUI nostru. Aceiași hormoni ai stării de luptă și /sau anxietatea se generează în ambele situații – în principal, adrenalină, noradrenalină și cortizolul, hormoni secretați de glandele suprarenale.
Știai că, în cazul unei perioade de stres prelungit – și vorbim de starea de frică în care trăim acum – corpul/ organismul generează un nivel continuu, crescut al hormonilor de stres? 
Și ce legătură are toată frica și stresul cu dantura noastră? Ce se întâmplă cu dinții, gingiile și mucoasa orală atunci când ne aflăm într-un circuit de „Atenție, pericol!?” Ei bine, saliva scade cantitativ și devine mai vâscoasă. La modul simplu: ea nu mai spală dinții! Și uite așa, autocurățirea cavității orale, prin fluxul natural de salivă, nu se mai realizează.
Odată cu stresul, nu mai avem salivă suficientă, deci ne alegem și cu placă bacteriană, depozite de tartru, gingii roșii și inflamate. Ușor, dar sigur, se vor acutiza toate micile probleme cronice pe care le-am ținut sub control. Unde mai pui că nici dentistul casei nu e de găsit, deoarece toate clinicile dentare sunt închise!

Ce-i de făcut?
• Triați cu atenție toate actualitățile pe care le urmăriți și verificați fiecare știre din mai multe surse!
• Apelați cu încredere la jurnale medicale ca să puteți valida tot ce auziți despre virus și remediile găsite.
• Faceți orice formă de mișcare puteți, chiar și în casă, pentru O ORĂ ÎNTREAGĂ! Activitatea sportivă va declanșa secreția de endorfine – hormonii buni, care vor contrabalansa hormonii răi. În această perioadă, alegerea mea este practicarea yoga, dar puteți alege orice exercițiu la sol. Și acum, chiar gășiți o mulțime de lecții online de orice ați dori!
• Ocupați-vă mintea cu subiecte pozitive și constructive! Alternativa ideală ca să nu mai aveți timp să vă conectați cu frica. Învățați o nouă limbă străină. Învățați să pictați! Nu uitați: „o minte plină de frici nu mai are loc pentru vise. “
• Beți MULTĂ APĂ! Apa crește cantitatea de salivă și aceasta va reveni la rolul ei bun, de spălător de dinți natural.
• Periați-vă dinții riguros!

Citește și articolul de aici.

Add Comment