Mijloc de învățare online pentru toți copiii, inclusiv cei cu deficiențe de văz și auz

Foto: Mijloc de învățare online pentru toți copiii, inclusiv cei cu deficiențe de văz și auz

 

afostodata.net – mijloc de învățare online pentru toți copiii, inclusiv cei cu deficiențe de văz și auz, omologat recent de Ministerul Educației și Cercetării

În ultimele săptămâni, educația online a devenit un punct de interes pentru toată lumea, dar în special pentru familiile în care se află copii cu probleme de văz și auz.

afostodata.net, prin secțiunea Școala de Povești, răspunde acestei nevoi, fiind omologat ca mijloc de învățământ de Ministerul Educației și Cercetării. Astfel, platforma online a primit acordul pentru a fi utilizată în învățământul preuniversitar, pentru copii deficienți de auz și vedere, dar și în învățământul de masă. Comisia de omologare a constatat că secțiunea Școala de Povești conține texte cu limbaj adaptat vârstei și capacității de înțelegere a copiilor de clasa a V-a, atât pentru cei cu deficiențe de auz, vedere, cât și pentru cei din sistemul de masă. Omologarea are nr. 25.894/I/12.03.2020, învățamânt special pentru Deficienți de Auz și 25.894/II/12.03.2020 pentru Deficienți de Vedere.

Conținutul poate fi accesat gratuit ca stream și ca download pentru a putea fi folosit în absența conexiunii la internet pe telefon, pe tableta sau pe PC. În plus, conținutul audio este disponibil și ca Podcast în iTunes și Spotify.

Școala de Povești este un proiect realizat cu sprijinul Fundației Orange prin programul de finanțare „Lumea prin culoare și sunet  2019”. Secțiunea curprinde texte literare de clasa a V-a atât în format audio, cât și în limba semnelor, dar și teste de evaluare a competențelor de înțelegere a mesajului scris/oral, într-o formă grafică atractivă.

 

„Suntem bucuroși că am primit această recunoaștere, mai ales că în România există atât de puține platforme cu conținut adaptat copiilor cu deficiență de auz sau de vedere. Acest lucru s-a văzut mai ales în această perioadă de pandemie când, în ciuda multitudinii de soluții on-line și de învățâmânt la distanță, pentru acești copii nu s-au conturat resurse educaționale care să le permită continuarea procesului de învățare acasă. Sperăm să fim un sprijin real pentru ei, pentru profesorii și părinții lor și să trecem în felul acesta mai ușor peste această încercare”, declară Măriuca Mihăilescu, manager de proiect. Din echipa proiectului fac parte interpretul de limba semnelor autorizat Lena Lazăr Dermengiu, Claudia Lungu, studentă hipoacuzică, Cristina Gherasim – profesor la Școala specială Sfânta Maria pentru copii cu deficiență de auz, Andra Cărbunaru, social media expert și povestitor și Măriuca Mihăilescu, jurnalist și manager de proiect.

De asemenea, platforma afostodata.net vine în sprijinul profesorilor și elevilor în vederea formării competențelor cheie și generale, specifice disciplinei Limba și literatura română, se poate utiliza și pentru istorie și consiliere profesională, reprezintă un instrument important pentru terapia educațională complexă și integrată și răspunde nevoilor educaționale ale TUTUROR elevilor în vederea formării competențelor-cheie și, în special, a competențelor de lectură, respectând principiul nediscriminării.

Add Comment